Direktlänk till inlägg 4 september 2008

skola, projektarbete, hosta, öroninflamation?

Av Elin - 4 september 2008 10:38

Hejsan hoppsan, nu var det ett tag sedan jag skrev här=)

har inte hänt så mycket, förutom att jag har varit typ dödssjuk, 40.5 graders feber, ont i halsen, hosta, och öroninflamation, nu är febern nere på normala 37.6 och halsen mår hyfsat rösten är nästan återställd, hostan hänger kvar och öronen är idag på bättringsvägen, jaja nog om mej!


I tisdags satte vi igång Lillan (ängstjärna, som hon heter) Hon var helt tokig, pigg som en gris och allmännt pissig, mamma fick ta första turen då jag fortfarande hade feber, det gick ganska bra, hon är bra mycket snällare då mamma sitter på ryggen, haha! men i igår(onsdag) då jag skulle rida, sprang hon överallt där hon inte skulle, hon hoppade runt och va allämnt stel, det gick inte att forma henne även fats jag hade gramman... Men hon har sina dagar, vi gick ut på grusvägen och så fick hon plöja på, så då vi gick in var hon rätt lugn. Skönt! hoppas att hon håller sig i skinnet idag då jag rider.


Skolan känns lite till och från, iår måste jag verkligen ta tag i allt som blev hängande förra året. Svenskan, samhälle.  Det bara måste gå!!!

har slutat med att vara ridlärare, jag har helt slutat på ridskolan faktiskt, jag rider min lillan och tränar henne för Karin Block 1-2 gånger i veckan, det känns som att det ger mej mer just nu=)  lillan har jag ioförsig typ varje dag, men det är bara 2 timmar, jag hinner fortfarande plugga och vila upp mig och det känner jag att jag kan behöva.

Har ju jobbat hela sommaren, så det blev inte mycket vila då...

Vi har iallafall börjat med vårat PA arbete lite smått. Och jag tror att jag ska använda lillan, att träna henne i dressyr och till våren avsluta med en dressyrtävling. Det känns som att det kommer bli helt perfekt! =D


jag trodde att det var fredag idag, jag var lite festsygen, men det är ju bara torsdag, så jag får hålla mej till på lördag kanske om jag känner mig piggare då!  Tack och hej! ha et bra:) puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 23 mars 2009 21:24

Hejsan, jag var ju typ hur nära som helst att köpa en 1 årgig korsningshingst, hot shot. MEN tur var att jag ville att han skulle vet.besiktas för hans navelbråck var tydligen större än vad ägaren ville erkänna. hon sa 2,5 cm och vetrinären som jag s...

Av Elin - 23 februari 2009 23:02

hejsan, godkväll:)   Ikväll gjorde jag något galet, ringde på en 1 år gammal hingst på blocket, hur fin som helst!! har tittat på han några dagar nu och är verkligen helt övertygad på att han kommer kunna bli något i framtiden. allt låter verkligen ...

Av Elin - 23 december 2008 23:48

Jag  vet inte riktigt hur jag känner inför det här med julen. Jag är iallafall glad att vi ska åka bort och fira den i timrå, det känns som mer hemma där borta nu efter praktiken, trivs nästan bättre där? visst har ju alla kompisar här som jag älskar...

Av Elin - 4 december 2008 21:07

AMOR FATI ~ Kärleken till vårt öde TIME WILL COME ~ Tiden kommer FROM HERE TO ETERNITY ~ Härifrån till evigheten CARPE DIEM ~ Fånga dagen PENCEZ DE MOY ~ Tänk på mig HUMAN ~ Målet är att bli en god medmänniska AMOR VINCIT OMNIA ~ Kärleken övervinner ...

Av Elin - 30 november 2008 22:23

Låt mig få hålla dig För en sista gång Det är sista chansen att känna igen Men du förstörde mig Och nu kan jag inte känna något alls      När jag älskar dig, Det är så osant Jag kan inte ens övertyga mig själv När jag pratar, Så är det någon annan...

Ovido - Quiz & Flashcards