Alla inlägg under december 2007

Av Elin - 22 december 2007 23:06

hejsan,

  sitter nu här och drygar, väntar på att klockan ska gå och att jag ska bli lite granna trött så jag kan gå och lägga mej:) men men, kan ju bara berätta att jag har tänkt lägga ridningen på hyllan efter jul, känns som att det inte spelar någon roll längre. har typ tappat lusten^^) och min Zorro är ju skadad så, får se om han kommer tillbaka isånnafall så ska jag väl kanske bara vara fodervärd på han någon dag i veckan..

Även att dom hyr ut ridskolehästarna nu i jul och nyår, och morsan fick mej endå att hyra en polle, rusty. och hon hyr en liten ponny:) men men skulle rida ut för första gången idag, och rusty var hur pigg som helst, det blev en lugn tur för jag hade två gamlingar med mej:P


Imorgon ska jag soova länge, sen ska v iväg och rida igen.. får väl se om jag får damp på morsan imrn igen, hon bara gnällde och gnällde idag..:P


Snart är det julafton... OCH jag vill ha massa paket, vill ha dom nu också..

blir så less på sånna som inte vill öppna sina presenter lite innan jul (sill), för det vill jag göra! men tror ni jag får? NEJ:D


Men på nyår blir det lite fest tror ja, får se hur man mår då, men ska nog vara hemma iaf, är ensam..;) så om de är nån som vill titta förbi eller så, så kan ni slå en signal så jag vet^:p ...


Oj tusan, kom nyss på att jag lovat morsan att göra en sånn skattjakt till jokke på julaftons morgon... så det är väl bäst man sätter igång.. Min doris är fortfarande världens finaste kattbäbis:) har knäppit julkort på henne också, och hon kan ligg stanna kvar:P och snart kan hon puss också. hon är begåvad min bäbis=D

Av Elin - 6 december 2007 10:24

hejsan hoppsan..

  Idag skulle jag ha haft med mej julpynt till tävlingen, hade packat en hel kasse igår, men glömde den då jag halkade iväg mot bussen:) då jag väl kom ut från gården ut på gatan så skulle min granne in till stan och hon erbjöd mej skjuts:) hehe, så jag slapp spring/halka ner för backen^^,


tog mej även en promenad upp till skolan, ganska skönt faktiskt, för det var inte så kallt idag, typ 4+ och as halt^^)

 så nu sitter man här och väntar, har hämtat min skolkatalog och sitter och skrattar åt några roliga miner, bland annat åt mej själv, ser ut som ett jävla fläsko^^ ser ut som jag har ätit en hel ko precis innan fotograferingen... HAHAH men men, sånt får man ta:)   jag är jätte trött just nu, och ska snart pallra mej bort mot aulan och storsamlingen|-)...


haet bra! pussN

Av Elin - 5 december 2007 13:35

hej hopp,


  idag försov jag mej igen,´vakna kvart över 7..brukar gå hemifrån halv 8..så de blev lite hets..katten brukar ju väcka mej men inte idag..:) men men..


I skolan iag har vi haft typ bild..snart har vi dans..=/ hatar dans, ska nog bara va med ett tag...vill verkligen inte..


dooh. vet inte va ja ska skriva..idag är en bra dag förövrigt...:)


idag ska ja ha lektioner, men kommer inte ihåg vad vi ska göra..men får väl komma på nåt snabbt då dom börjar..:) aja..


tack och hej!! pussN

Av Elin - 4 december 2007 22:40

hejsan hoppsan:)


Idag var jag på skolan, typ första dagen ja inte försovit mej:) först jobbade vi med ett projekt, sen så gjorde jag och emma lite mental träning..^^ nej det gjorde vi inte.. men vi läste lite om det ska ha en redovining om det imrn på idrotten, jätteroligt.

sen efter det så åkte jag ner till stan och träffa sandra en sväng,  vi gick runt ett bra tag, men jag köpte iaf en tröja, som va ganska fin, och en fotoram som jag ska ha doris i^^ eller iallafall en bild på min lilla galning:)

sen så bar det av mot tempo bredsand, och en jobb kväll, men det gick fort.. det var faktiskt ganska roligt att jobba ikväll=)


Dessutom har jag bokat min första körlektion...:-|

asså det ska bli jätteroligt men, guud så hemskt..:P

haha..


jag känner att jag inte skriver som mig själv idag..jag är väldigans trött, och har nog lite feber också..skriver kanske mer imrn i skolan om ja får tid:)

och imrn ska jag vara ridlärare också=) mina barn är dom bästa! fast vad kan det bli då? då de är jag som lär dom^^ nejdå..


hoppas min Zorro blir bra igen...:'( känns inge kul att allt jämt ska falla bort från mej, först min häst ramona, sen axa, sen sam, sen stelpa oxå.. Men inte zorro!!!  fast det känns som att om han skulle bli bra igen, så kommer han ändå inte att hålla så länge..=( men men...


ne nu blev man lite deprimerad.. nåt roligt, doris blev så glad då jag kom hem, för hon kände nog lukten av mat i min väska, har köpt mat för kattbäbisar, för hon äter så dåligt av den andra maten för normalstora katter, men av den där maten kan hon nästan äta hur mycket som helst:) helt underbar katten...hon är ju endå bara 13 veckor:)  Nu har jag lagt in bild på henne:D så se och njut <3


TAck och hej!

Av Elin - 3 december 2007 11:22

Hejsan gott folk,

  hur är det med världens alla hörn idag? själv så känns det väldigans braigt idag, var lite trött imorse bara, då klockan ringde stängde jag av den och somna om, vakna vid 7 och halv 8 måste jag gå till bussen|-) och stressade ner till duchen, 10 över 7 var jag nästan klar, men då kom ja på att kattbäbisen inte hade fått nån mat, hon låg fortfarande däckad på min säng, :)

så jag tog katten på axeln, och gav mej iväg mot köket, där det serverades välstektkattmat med vatten:) gott tyckte hon, men jag avstod.

höll på att skratta ihjäl mej igår, för mamma hade köpt kattgodis på affärn, whiskas, och Doris, som är min katt..

och hon älskar dom där, så fort man skakar på burken och ropas Doooris, så kommer hon flygandes, hon är såå söt:) ska he ut nån bild på henne då jag kommer hem, hon är verkligen underbar.



haet bra:)  herrå pussN

Ovido - Quiz & Flashcards