Alla inlägg under september 2008

Av Elin - 26 september 2008 12:44

Goddag!

Har nu varit på praktik i 2 veckor, och det har varit ganska bra! har 3 veckor till.. tiden går fort då man har roligt.. men det som känns tungt är att det är så långt hem, så tappar kontakten med alla där hemma! haha, bra och dåligt! :P

 men iaf så ska jag åka och träna på måndag kväll.. och vet inte hur jag ska hinna med det;D men men det löser sig nästan alltid va?

hoppas att jag ahr fått tillbaka datorn nu i helgen iaf och att den kan fungera normalt!  Ikväll blire utgång kanske, har inte hört nåt annat! nu då man har fått lön och allt,

hejdå!

Av Elin - 4 september 2008 10:38

Hejsan hoppsan, nu var det ett tag sedan jag skrev här=)

har inte hänt så mycket, förutom att jag har varit typ dödssjuk, 40.5 graders feber, ont i halsen, hosta, och öroninflamation, nu är febern nere på normala 37.6 och halsen mår hyfsat rösten är nästan återställd, hostan hänger kvar och öronen är idag på bättringsvägen, jaja nog om mej!


I tisdags satte vi igång Lillan (ängstjärna, som hon heter) Hon var helt tokig, pigg som en gris och allmännt pissig, mamma fick ta första turen då jag fortfarande hade feber, det gick ganska bra, hon är bra mycket snällare då mamma sitter på ryggen, haha! men i igår(onsdag) då jag skulle rida, sprang hon överallt där hon inte skulle, hon hoppade runt och va allämnt stel, det gick inte att forma henne även fats jag hade gramman... Men hon har sina dagar, vi gick ut på grusvägen och så fick hon plöja på, så då vi gick in var hon rätt lugn. Skönt! hoppas att hon håller sig i skinnet idag då jag rider.


Skolan känns lite till och från, iår måste jag verkligen ta tag i allt som blev hängande förra året. Svenskan, samhälle.  Det bara måste gå!!!

har slutat med att vara ridlärare, jag har helt slutat på ridskolan faktiskt, jag rider min lillan och tränar henne för Karin Block 1-2 gånger i veckan, det känns som att det ger mej mer just nu=)  lillan har jag ioförsig typ varje dag, men det är bara 2 timmar, jag hinner fortfarande plugga och vila upp mig och det känner jag att jag kan behöva.

Har ju jobbat hela sommaren, så det blev inte mycket vila då...

Vi har iallafall börjat med vårat PA arbete lite smått. Och jag tror att jag ska använda lillan, att träna henne i dressyr och till våren avsluta med en dressyrtävling. Det känns som att det kommer bli helt perfekt! =D


jag trodde att det var fredag idag, jag var lite festsygen, men det är ju bara torsdag, så jag får hålla mej till på lördag kanske om jag känner mig piggare då!  Tack och hej! ha et bra:) puss

Ovido - Quiz & Flashcards